امام جمعه شهرستان مریوان در گفت وگو با پرسون:

توسعه  بازارچه‌های مرزی در دستور کار تیم اقتصادی دولت سیزدهم قرار بگیرد

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: توسعه همه‌جانبه بازارچه‌های مرزی باید در دستور کار تیم اقتصادی دولت سیزدهم قرار بگیرد تا ان‌شاء الله بخش اعظمی از درآمدی ارزی از طریق همین بازارچه‌های مرزی حاصل شود.

تصویر توسعه  بازارچه‌های مرزی در دستور کار تیم اقتصادی دولت سیزدهم قرار بگیرد

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، عنوان کرد: خوشبختانه علیرغم غوغاسالاری رسانه‌های بیگانه و دشمن بازهم شاهد حضور تاریخی و حماسه ملت ایران به ویژه مردم کردستان در انتخابات ریاست جمهوری بودیم.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: اکنون با انتخاب هوشمندانه ملت ایرانی دولتی انقلابی و از بطن جامعه را داریم که بی‌شک این دولت باید برخی از مسایل مهم در جامعه را جزو اولویت های مهم خود قرار دهد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر مشکلات اقتصادی صدمات بسیاری بر پیکره جامعه وارد کرده است، افزود: ملت ایران به ویژه مردم استان‌های کم برخوردار در چند سال اخیر به شدت تحت تاثیر تورم و گرانی بوده‌اند و صدمات بسیاری را متحمل شده‌اند، بنابراین امیدواریم که دولت سیزدهم با نگاه جامع خود بتواند در توزیع امکانات و ثروت در کشور عادلانه عمل نماید.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه توسعه استان‌ها و شهرستان‌های مرزی برای هر دولتی از مزیت های بسیاری برخوردار است، بیان کرد: برخلاف عده‌ای که اعتقاد دارند استان‌ها و شهرهای مرزی تهدید هستند باید گفت که بالعکس عقیده و باور این دست از دوستان، در صورت هرگونه سرمایه‌گذاری و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه اقتصادی این مناطق برای کشور به یک موقعیت مهم و تاثیرگذار در امور اقتصادی و فرهنگی تبدیل می‌شود.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: مردم شهرهای مرزی به ویژه شهرستان‌های استان کردستان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره به‌عنوان مرزدارانی غیور نقش مهم خود را ایفا کرده‌اند و به نوعی مردم دیگر استان‌های کشور وامدار این مردمان هستند، بنابراین انتظار ما از دولت آیت الله رئیسی توجه ویژه به شهرهای مرزی است.

این عالم اهل سنت بیان داشت: از سوی دیگر توسعه همه‌جانبه بازارچه‌های مرزی باید در دستور کار تیم اقتصادی دولت سیزدهم قرار بگیرد تا ان‌شاء الله بخش اعظمی از درآمدی ارزی از طریق همین بازارچه‌های مرزی حاصل شود.

ماموستا شیرزادی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که در 4 ساله دولت رئیسی توسعه زیرساخت‌ها، از بین رفتن بیکاری و مهاجرت نخبگان از استان کم‌برخوردار و... به عینه برای همه ما احساس شود.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

309630